האימפקט הדיגיטלי
  • ראשי
  • קידום אתרים
  • תוכן שיווקי
  • מחקר ראשוני
  • מגזין
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • קידום אתרים
  • תוכן שיווקי
  • מחקר ראשוני
  • מגזין
  • יצירת קשר
ממיתוג לשיווק כל הדרך עם מי שמבין אותך
ראשי » מגזין » ממיתוג לשיווק כל הדרך עם מי שמבין אותך

ממיתוג לשיווק כל הדרך עם מי שמבין אותך

11 באוקטובר 2018 11:10 אין תגובות admin

מהלך של מיתוג עסקי הוא אחד מהמהלכים המשמעותיים לעסק, הוא זה שמבטא את קהל היעד, המטרות, השאיפות והמסר העסקי. המיתוג העסקי בא לידי ביטוי בבחירת הגוונים הנכונים, הסלוגן, שמתכתב איתם ומציאת נישות שוק ושיתופי פעולה, שמצליחים להביא את העסק לציבור הרלוונטי. מדוע כדאי לאחד את תהליך המיתוג והשיווק לעסק?

מה קדם למה? המיתוג או השיווק?

תהליך של מיתוג עסקי הוא למעשה חלק ממהלך שיווקי כולל של העסק. רק שהמיתוג והשיווק חולקים במטרה אחת מרכזית: להגיע לקהל היעד הנכון, בשפה, שתדבר אליו, ותגרום לו לזכור את המותג, לחפש אותו, ליצור מעורבות ולבסוף לרכוש ממנו.

המיתוג העסקי מתחיל מנקודת מוצא פנימית, ונסוב החוצה. נקודת המוצא הפנימית עוסקת ביזם העסק, במקור שלו, ובצורך להבין את העסק לרבות: מי המקים של העסק, מה החלומות, הרצונות, השאיפות שלו, מה היו המניעים להקמת העסק.

לאחר מכן, נקודת המבט מופנית החוצה, אל השוק. למי העסק פונה? מי הקהל הקלאסי שלו? מי הקהל הנלווה? או הפוטנציאלי? באילו זירות כדאי לו לפעול? פרינט? דיגיטל? בשלב השלישי מתחיל תהליך טכני של הבנת השוק עצמו, מי המתחרים, אילו מסרים הם מעבירים ללקוחות שלהם? כיצד הם ממוצבים בשוק ועוד.

שלושת הנקודות הללו נותנות נקודת מבט מקיפה על העסק, שמשמת את הבסיס למחקר ויזואלי. באילו גוונים נבחר ללוגו, מהם הפונטים, שתלוו אליו, ובמקביל, אילו מסרים יצליחו לשקף את כל אלו.

ויזואל ומילים, שהולכות ביחד

מהלכי השיווק כוללים את הצגת העסק לציבור. בין אם בניסוח מודעות, ובין אם ביצירת אתר, שמשמש את הפנים של העסק בזירה הדיגיטלית. כאשר קיימת הלימה בין המסר השיווקי תהליך המיתוג, הכולל את כל הוויז'ואל של העסק- העסק מקבל יתרון משמעותי על מתחריו.

מהו הוויז'ואל בתהליך מיתוג עסקי?

הוויז'ואל בתהליך מיתוג עסקי מתייחס אל המודעות, הבאנרים, התמונות, הצבעוניות השלטת.

מהו המסר השיווקי?

הסלוגן, המסרים הנלווים, הטון והשפה, שנלווית לעסק, הפנייה ללקוחות באמצעים השונים.

מדוע כדאי לבצע את תהליך המיתוג והשיווק אצל ספק אחד?

התשובה נעוצה בריכוז הידע ובתקשורת. אנשים, אשר עוסקים במיתוג עסקי נדרשים להבנה מעמיקה גם בתהליכי שיווק, אחרי הכל, המטרה הראשונית של העסק היא להצדיק את זכות הקיום שלו, וזכות הקיום שלו היא קודם כל תהודה ותפוצה. כאשר גוף אחד מרכז את שני הנושאים המרכזיים הללו, המיתוג העסקי והשיווק, לא קיימים קצרים בתקשורת, החשיבה נעשית בשתי מישורים, והתוצאות, לבסוף, מצליחות להתעלות הרבה מעבר לנורמה.

לסיכום, תהליך של מיתוג עסקי, הוא אחד מהמהלכים הראשוניים והמשמעותיים ביותר בתחילת חייו של העסק. המיתוג העסקי כולל התאמת הוויז'ואל למסר המילולי ויצירת הלימה בינהם. ככל שקיימת התאמה גבוהה יותר בין שני אלה, העסק הופך לזכיר, אהוד ומוכר יותר.

 

 
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • במה עדיף להשקיע -קידום ממומן או אורגני?
  • פרסום בגוגל וקידום אתרים יתרונות מול חסרונות
  • תביעת ספאם, מה חשוב לדעת
  • סוכנות דיגיטל – כיצד היא יכולה לעזור לעסקים קטנים
  • טיפים לחיסכון בזמן
קידום אתרים עם יולי פיתוח וקידום אתרים
2019 (c) כל הזכויות שמורות לאימפקט הדיגיטלי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס