האימפקט הדיגיטלי
  • ראשי
  • קידום אתרים
  • תוכן שיווקי
  • מחקר ראשוני
  • מגזין
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • קידום אתרים
  • תוכן שיווקי
  • מחקר ראשוני
  • מגזין
  • יצירת קשר
תביעת ספאם, מה חשוב לדעת
ראשי » מגזין » תביעת ספאם, מה חשוב לדעת

תביעת ספאם, מה חשוב לדעת

29 ביולי 2019 17:28 אין תגובות admin

ספאם

רבים מאיתנו, או בעצם כולנו, מקבלים שפע של הודעות שיווקיות. לפעמים אלו הן שיחות המגיעות ממערכת חיוג אוטומטי; לפעמים אלו הן הודעות הנשלחות ב SMS לטלפון הנייד או בתור הודעות דואר אלקטרוני. אין מדובר בהודעה אחת או שתיים, לפעמים אלו הן עשרות הודעות ביום, דבר אשר הופך להטרדה של ממש. פעם יכולנו רק להתרגז, אבל היום ישנו חוק אשר מגן עלינו (חוק הספאם). לצערנו הרב לא כולם ממלאים אחר דרישות החוק וההטרדות נמשכות, אך החוק מאפשר לנו להגיש תביעת ספאם כנגד המטרידים ולזכות בתשלום פיצויים אשר יכול להגיע ל 1000 ש“ח עבור כל הודעה מטרידה.

רבים בוודאי חושבים שזה לא רציני. הרי מי יתחיל להגיש תביעות משפטיות אשר יגרמו לו רק לבזבז את זמנו ולשלם שכר טרחה לעורכי דין… האמת שזהו רושם מוטעה לחלוטין. תביעת ספאם ניתן להגיש בבית המשפט לתביעות קטנות ואין צורך בעורך דין. למעשה אסור להשתמש בעורך דין לצורך ייצוג בתביעה קטנה. כלומר תביעת ספאם היא הליך פשוט ומהיר. בעזרת תביעת ספאם בבית המשפט לתביעות קטנות תוכלו להשיג 3 דברים חשובים: הדבר הראשון הוא הפסקת ההטרדות מצידו של הגורם אשר שולח לכם את הודעות הספאם; הדבר השני הוא הרתעה לספאמרים אחרים והדבר האחרון הוא הפיצוי הכספי אשר אתם עשויים לקבל.

מי שיודע דבר אחד או שניים על מערכת המשפט בטח חושב שישנו צורך להוכיח בבית המשפט כי אכן נגרם לכם נזק כתוצאה מקבלת ההודעות – האמת היא שאין שום צורך בהוכחת הנזק. תביעת ספאם, כמו כל תביעה קטנה, היא הליך פשוט ומהיר.

מה עושים במקרה שלא יודעים מי שלח את ההודעה?

על פי חוק הספאם, הודעות מייל מסחריות יכולות להישלח בכפוף לתנאים ובציון המילה ”פרסומת“ בשורת הנושא ובגוף ההודעה. כמו כן המייל צריך לשאת את הכתובת הפיזית של השולח. במידה וקיבלתם תוכן מסחרי שאינו מזוהה אתם רשאים להגיש תלונה במשרד המשפטים. להם יש את הכלים לגלות את זהות השולח. אם לא תתלוננו, תמשיכו לקבל הודעות שכאלו.

הגשת תביעת ספאם

כאמור, הגשת תביעת ספאם בבית המשפט לתביעות קטנות היא פרוצדורה פשוטה אשר נעשית ללא עורך דין. אך בטרם תמלאו כתב תביעה, חשוב שתבדקו האם התוכן המסחרי שקיבלתם אכן מהווה עבירה על החוק. אחת הבעיות בתוכן פרסומי היא שאנו נוטים לשכוח שביקשנו אותו. יתכן שברישום לאתר, רכישה מקוונת או התקנת אפליקציה, בלי לשים לב נתנו את הסכמתנו לקבלת דיוור אלקטרוני – לכן, בטרם הגשת תביעת ספאם עליכם לוודא שלא נתתם את הסכמתכם לקבלת התוכן המסחרי באיזושהי צורה. במידה והצד הנתבע יוכיח כי נתתם את הסכמתכם, אתם תפסידו בתביעה.

מדוע חשוב להגיש תביעת ספאם

הסיבה העיקרית היא שאם לא תתבעו, התופעה לעולם לא תיפסק. שולחי ספאם מנצלים את זה שרק מעטים טורחים להגיש תביעת ספאם ולוקחים ”סיכון מחושב“ ובעצם מצליחים להשיג את מטרתם השיווקית על חשבון הציבור. רק באמצעות תביעות ספאם המשווקים האגרסיביים ילמדו לכבד את החוק. ההחלטה האם לקבל או לא לקבל תוכן שיווקי היא שלכם ורק שלכם ואסור לאפשר לשום גוף לכפות זאת עליכם.

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • במה עדיף להשקיע -קידום ממומן או אורגני?
  • פרסום בגוגל וקידום אתרים יתרונות מול חסרונות
  • תביעת ספאם, מה חשוב לדעת
  • סוכנות דיגיטל – כיצד היא יכולה לעזור לעסקים קטנים
  • טיפים לחיסכון בזמן
קידום אתרים עם יולי פיתוח וקידום אתרים
2019 (c) כל הזכויות שמורות לאימפקט הדיגיטלי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס