מדריך למחקר מילות מפתח: איך למצוא את מילות המפתח לקידום עסק קטן
מילות מפתח שמתאימות לקידום עסק קטן צריכות להיבחר בקפידה כדי לייעל את ניווט הגולשים באתר ואת מסעות הפרסום שלכם. חשוב להבין כיצד לכתוב תוכן שמורכב ממונחים פופולאריים, ולהבין איך להתאים אותם לדרוג הראוי במנועי החיפוש, במיוחד אם התחלתם מיזם חדש.
כשאתם מתחילים לעבוד על קידום האתר שלכם, בין אם אתם ניגשים למלאכה בעצמכם, או נעזרים בשירותי מקדם אתרים, ובין אם הקמתם עסק קטן חדש ששייך לתעשייה גדולה, או שאתם משיקים מוצר חדש, יתכן שתתקשו לחזות את השפעת קידום האתר שלכם על מנועי החיפוש. לכן חשוב שתקבעו תכנית "התקפה" טובה כדי שהעסק שלכם יבלוט מול המתחרים בתעשייה.
מדריך זה מסייע לכם להשיג את המטרה, ומלמד אתכם כיצד למצוא את מילות המפתח המתאימות לקידום האתר שלכם, בשלושה שלבים פשוטים.
שלב ראשון: השתמשו בכלי מחקר מילות מפתח כדי למצוא את מילות המפתח שמתאימות לקידום העסק שלכם
לפני שתתחילו לבצע קידום רציני של האתר שלכם, אתם צריכים, כמובן, לבחור את הנישה שלכם. נניח שהחלטתם לבנות אתר שמציע מוצרים אורגניים לתינוקות. לא משנה כמה אתם יודעים על מוצרי תינוקות, זה מאתגר, אם לא בלתי אפשרי, לדעת מראש מהן מילות המפתח שיניבו עבורכם רווחים.
מחקר מילות מפתח מסייע לכם לזהות מגוון נרחב של הזדמנויות אפשריות למילות מפתח, כולל מונחים ברורים פחות, שעשויים להוביל לתנועה ומכירות. היות והאתר שלכם חדש, עדיין אין לכם נתונים היסטוריים למינוף כמנבא של ביצועים עתידיים, ולכן אתם זקוקים לסל טוב של מילות מפתח אפשריות אותם חשוב שתחקרו.
מחקר מילות מפתח מבצעים בכיף או שלא מבצעים בכלל
רוב הכלים המציעים מילות מפתח, יוצרים רשימה קצרה בלבד של מונחים, אבל אתם זקוקים לתיק רחב של מילות מפתח, כולל וריאציות של מילים אותם יתכן שלא תוכלו למצוא בעצמכם.
כלים למציאת מילות מפתח מספקים לכם מאות רעיונות למילות מפתח, וזוהי התחלה מצוינת. אך למרבה הצער, לא תמיד כל מילות המפתח מתאימות לכם ולכן חשוב להתאזר בסבלנות ולבצע את המחקר בקפידה, עד שתמצאו את כל המילים הרלוונטיות עבורכם ושבהן תוכלו להשתמש כדי ליהנות, בסופו של דבר, מאתר שמקודם היטב.
שלב שני: לחדד את רשימת מילות המפתח שמצאתם
אין צורך ללכת עם "הראש בקיר" ולהשתמש במילות המפתח שמצאתם כפי שהן. חשוב שתבינו שאלו הן הצעות בלבד, וחשוב יותר מה שתעשו עם מילות המפתח שלכם. כך שהמפתח הוא למצוא שיטה יעילה לחידוד הרשימה שלכם.
קיימות מספר שיטות לחדד את מילות המפתח שלכם באמצעות כלים חינמיים, או באמצעות ייעוץ של מקדם אתרים מיומן ומקצועי. כדי להתמקד, חשוב שכל מילות המפתח שלכם ייצרו רשימה מקיפה של שאילתות חיפוש, בשילוב עם נפח החיפוש של גוגל.
זכרו שרשימת מילות המפתח צריכה להתאים לאתר ולעסק שלכם
מילות מפתח הן בעלות ערך רק אם הן רלוונטיות עבורכם. אין צורך לאמץ כל מונח שמצאתם, אבל חשוב שתגלו מודעות לכל מילות החיפוש המוקלדות על ידי הגולשים.
אחרי הכול, רשימה זו עשויה להצביע על התנהגויות גולשים או על דפוסי רכישה בהם ניתן להשתמש על מנת לקדם את האתר שלכם.
שלב שלישי: קביעת מידת התחרותיות של ביטויי מילות המפתח
בשלב סופי זה, תתבקשו לנתח את התחרות שיש על כל ביטוי של מילת מפתח. במילים אחרות, חשוב שתעריכו את הקושי היחסי של הדירוג לכל מילות המפתח שמתאימות לעסק שלכם, וחשוב שתהיו מדויקים, אם לא מדויקים מאוד.
יועץ קידום אתרים יוכל לסייע לכם בשלב זה ולכוון אתכם כיצד להשתמש היטב בכלי מילות מפתח, להבין את התחרות עימה אתם מתמודדים, ולהבין מה נדרש מכם על מנת להתחרות היטב, ולנצח.